Anemoontjes

Gisteren moesten we op ziekenbezoek en dan neem je (natuurlijk) een bloemetje mee.
Had zin om es met echte lentebloemetjes te werken, en dit is het resultaat geworden:


Wat op de foto misschien minder opvalt, is dat de hartjes van de anemonen qua kleur perfect passen bij het blauw van de schaal, dus vandaar de keuze. De grasjes geven het wat meer volume.

Ik had op voorhand nog niet echt een idee wat ik precies ging maken, behalve dan dat ik iets met lentebloemetjes wilde,... had wel een aantal schalen uit de kast gehaald tussen ik wilde kiezen, en uiteindelijk is het dus dit geworden. Soms wel wat spannend als je nog niet op voorhand weet wat het moet worden. Maar anderzijds kan je dan ook kijken wat er beschikbaar is van bloemmateriaal, en dat optimaal gebruiken. Ik doe dit uiteraard enkel maar met kleinere dingetjes, speciale dingen zoals bruidsboeketten zijn natuurlijk wel secuur voorbereid.


Had ook nog wat bloemetjes over, dus nog complexloos deze potjes gevuld met mos en de anemoontjes . Niet "hoogstaand" ofzo qua schikking, maar gewoon wel grappig en speels. Oja, ook dat donkere metaal past erg goed bij de kleur van de anemoonhartjes.

Wel een beetje gesakkerd op het bolmos... het waren echt heel erg dikke plakken, veel te dik op zo te kunnen gebruiken, dus moest er een stukje af... Maar dan hebben ze echt de neiging om uit elkaar te gaan vallen. In de potjes was dat nu niet echt een probleem, maar om vb op een krans te krammen is het bijna onbegonnen werk. Nog iets waar ik dus moet op letten als ik een kist bolmos aanschaf... geen "dikke" plakken dus, maar compacte kussens.

Maar goed, weer wat lente in huis gehaald en me lekker creatief uitgeleefd.

Reacties

  1. Ik ben helemaal weg van die anemoontjes, 'k vind beide creaties heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig toch, en wat leuk dat we je zo kunnen volgen. Kijk dus uit naar al je werkjes. Welkom bij de bloggerswereld.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710