Frederick the literate

Dit is dus het nieuwe borduurwerkje waarover ik in de vorige post het al even had:
Frederick the literate is het dus genaamd (van het merk Dimensions).  Waarom hoeft geen verklaring denk ik :-).  Het is ook een grappig werk, in de zin dat alle boektitels op een of andere manier betrekking hebben op katten, of de interesses van katten.  Zo zijn er boeken met titels als 'Bye bye Birdie', Holy cats, Mouse traps, Fish pounds,...
Ik ga het maken voor mijn vaders verjaardag in november.  Met 6 katten en heel veel boeken in huis past dat perfect hé.

De kleuren zijn echt erg leuk, zoals jullie op deze foto kunnen zien, net als het beginnetje dat ik intussen al gemaakt heb:
Oja, het is dus inderdaad op zwarte aida, even wennen, want dit is voor mij de eerste keer dat ik daarop werk.  Overdag valt het best goed mee, 's avonds is het iets lastiger, maar dat zal ook wel aan de momenteel nogal beperkte verlichting in onze woonkamer liggen. 
Wat ik ook een vreemde ervaring vind, is het borduren met zwart op zwart.  Ik heb echt het gevoel dat ik niet genoeg kan zien wat ik doe.  Ik hoop dat ook dat nog wat zal wennen.

Om het mooie diepte-effect te krijgen zit er weer, zoals gebruikelijk met patronen van Dimensions, heel veel variatie in: hele en halve kruisjes, kruisjes met verschillend aantal draden, draden van verschillende kleur samenborduren,... best wel goed opletten dus. En om af te sluiten ook heel veel stiksteekjes...  Maar zover zijn we nog lang niet, eerst nog heel wat borduuruurtjes in het verschiet dus met dit leuke werkje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710