Geponste hoekjes

Ik denk dat jullie misschien al gemerkt hebben dat de 'billenpons' mijn favoriete ponsje is. Daardoor blijven andere ponsen net iets teveel in de kast liggen.
Bij deze twee kaartjes heb ik bewust wel eens die andere ponsen gebruikt.

Hier zijn de hoekjes gemaakt met een ponsje van Pipoos. Hij ponst tussen de hulstblaadjes ook besjes uit, daar heb ik die goudkleurige dotjes gekleefd. Ik vond het net iets teveel rood anders.
Het borduurpatroontje is van Jenine uit een Hobbydolboekje. Het plaatje is van Mireille.


Bij dit kaartje heb ik een hoekpons van Martha Stewart gebruikt. Deze ponsen zijn heel fijn in gebruik: ze snijden makkelijk en liggen ook goed in de hand. Ze zien er ook gewoon heel mooi uit, kwalitatief zeg maar. Dat merk je dan wel weer aan de prijs natuurlijk, ze zijn verre van goedkoop.
Het patroontje was het maandpatroon op kaarteneiland. Het 3d'tje is ontworpen door Marieke.


Waarom ik deze hoekponsjes eigenlijk maar weinig gebruik? Ik denk dat ik het soms wat te overheersend vind, het past ook niet bij elk plaatje, bij elke sfeer. Ik heb trouwens ook wat hetzelfde voorbehoud bij stickerhoekjes: soms past het perfect, soms is het niet je dat.
De 'billenpons' is veel neutraler en past bij zowat alles. Maar ik ga proberen om iets vaker af te wisselen en af en toe eens een andere te gebruiken.

Reacties

  1. mooie kaarten Geke, heb zo ook een paar hoekponsen liggen die ik haast nooit gebruik, lang geleden gekocht toen ik nog niet zo lang met kaarten maken bezig was. Mijn favorieten zijn de billenpons, de hapjespons en de ronde koeken pons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zijn die hoeksponsen. Mooie kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710