Honour Diversity - Fleur de Lis #1

Altijd zo'n fijn moment, het begin van een nieuw borduurwerkje.
Deze wordt het:


Het is 'Honour Diversity' genaamd en wordt uitgegeven door Fleur de Lis. Een die al een hele tijd in mijn voorraad zit maar door omstandigheden telkens bleef liggen, tot nu dus. Als ie klaar is, krijgt ie een plaatsje in mijn werkkamer.
Het schilderij waar het op gebaseerd is is gemaakt door Jody Bergsma. Eigenlijk ben ik nog aan een ander borduurwerk bezig dat op haar werk gebaseerd is, een van Heaven and Earth, maar dat ligt al een tijdje stil. Misschien als deze af is dat het kriebelt om die weer op te pakken.

Heerlijk, hoe nieuw en aanlokkelijk alles uit de verpakking komt :-).


Intussen heb ik ook al de symbolen bij het garen gezet maar vermoed dat het wel even zal duren eer ik er vlot mee overweg ben. Er is namelijk best wat afwisseling tussen kruisjes, halve kruisjes met 2 draadjes, halve kruisjes met 1 draadje,... Dat geeft het werk natuurlijk wel zijn diepte.
De bijzittende stof is een redelijk fijne aida die ik ook ga gebruiken. Soms wissel ik naar aftelstof als er 1/4 en 3/4 kruisjes gemaakt moeten worden, maar dat is hier niet het geval. Dus geen reden om te wisselen.

Zaterdag beginnen we eraan. Onze vrienden komen weer langs, de mannen om spelletjes te spelen en wij, dames, gezellig borduren.

Reacties

  1. Mooi patroon! Dit wordt prachtig en gezellig met zn allen borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig patroon met de dolfijnen en schildpadden Geke, veel plezier morgen met borduren.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710